Mert utazni kell...

Cairns - lusta karácsony

2017. december 25. - Luffanat

December 25 itt is ünnep, a boltok zárva vannak, sőt, az éttermek is zömében. Néhány étterem kinyit, de csak akkor, ha előre megrendeled és ki is fizeted a kaját. Ha jól láttam, akkor egy felnőtt menü 100 dollár. Nem tudom hányan választják ezt az opciót, az viszont biztos, hogy sokan jöttek ki a tengerpartra piknikezni. Vannak olyan helyek, ahol a beépített sütő is ott van a parton, bárki aki arra jár használhatja. Meg vannak padok, szinte mindegyikre kiülnek emberek, hozzák hazulról a kaját, nézik a tengert és itt fogyasztják el az ünnepi ebédet. Akinek nem jut hely a padon, az egyszerűen leteríti a pokrócot az árnyékban, és ott tálal meg.

Mindeközben - nem csak itt - közvetlenek, kedvesek mindenkivel, beleértve az idegeneket is. Az utcán ha szembejönnek veled keresik a szemkontaktust, rád mosolyognak, de gyakran köszönnek és boldog karácsonyt kívánnak. Zsuzsival úgy döntöttünk, hogy bírjuk az aussie-kat :-)

Mi ma nem sokat csináltunk, akartunk ugyan mosni még egyet, de négy darab egydolláros kell hozzá, nekünk meg csak három volt, úgyhogy ez a projekt kútba esett. "Szomorúan" tudomásul vettük, és lementünk a beachre. 50-es naptejjel kentük magunkat, de ennek ellenére leégtem egy kicsit, de semmi komoly. A strand fenomenális, a víz meleg. Nem látni senkit, aki úgy menne be mint a Balatonba szoktunk: kicsit szoktatom magam hozzá, kicsit először lemosom magam. Itt nyugodtan bele lehet ugrani a vízbe azonnal, nem fog megállni a szíved a 28 fokos vízben...

A homok azért itt is forró, de a víz másképp sós, mint az Adria, vagy a Földközi tenger. Kevésbé érzed marónak, ugyanakkor a só ugyanúgy kicsapódik a hátadon, a ruhádon... A fenti képen látható hely a biztonságos a fürdéshez, nem is nagyon fürdenek máshol az emberek. Mi a napot hol a vízben, hol olvasással, hol egyszerűen relaxálással töltöttük...

Még nem beszéltünk arról, hogy viszonylag sok a kutya itt, és meglepően játékos a legtöbb. A vízbe szinte mindegyik be akar menni, a nagy hullámok sem zavarják őket. Tegnap egy számomra ismeretlen fajtájú kutty odahozta nekem a labdát, hogy játsszak vele. Kézbe vettem, el is rohant, de nem mertem messze dobni, mert mit szól a gazdája. Hátranéztem, hát a gazdi csak vigyorgott. Később láttuk a kutyát egy nyitott pick up platóján utazni. Jó fejek na!

Nem szóltunk még a madarakról, amiket én nagyon szeretek, a Zsuzsi kevésbé. Itt szabadon röpködnek a papagájok, mindjárt első este elszállt a fejünk felett egy nagy fehér. Tegnap este, ahogy a medencében ültünk, egész csapat papagáj szállt gondolom az éjszakai szállásukra. Ma egy kisebb, de nagyon színes csapat lakmározott az egyik fa terméséből. Sajnos nem volt nálunk a rendes fényképezőgép, az action cam meg nem adja vissza, de higgyétek el, a bal oldali fán sok papagáj van. :-)

Ma már más nem is történt, egy kicsit áztattuk ugyan még magunkat a szállodai medencében, de aztán jött pár gyerek, hangosak voltak, mi feljöttünk a szobába. Vacsiztunk, beszélgettünk, végig ültük a naplementét. (Ittunk egy pohár bort, de mégis én írom a blogot, ha értitek mire célzok... :-) )

Holnap egy kicsit tartalmasabb napunk lesz, elmegyünk megnézni a közeli trópusi esőerdőt, csak oda is jussunk valahogy, mert busszal kell mennünk, de ilyet még nem csináltuk, és nem tudjuk pontosan, hogy hogy közlekednek a buszok december 26-n.

Holnap jövünk, addig is boldog karácsonyt még egyszer! (Itt karácsony napján Mikulás sapkában fürdenek az emberek :-) )

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.