Mert utazni kell...

Mildura Wentworth második nap

2017. december 30. - Luffanat

Ma egy kellemes nap volt megint, de már elmúlt hajnali egy óra itt, és nagyon fáradtak vagyunk, úgyhogy beszámoló holnap, bocsi

Nos, nem könnyen, de felébredtünk. :-) Mondjuk a Geri fiam segített egy kicsit itteni idő szerint reggel hatkor, amikor felhívott, ezúton is köszönöm neki, majd visszakapja :-) Szóval tegnap:

Ébredés után kaptunk egy bőséges reggelit a Pistitől és az Anne-től, előtte még lesétáltunk a Darling folyó partjára, mert kb 50 méterre van. Aztán Pisti kivitt bennünket a Tarára, ami neki, ahogy mondja az ő saját "Kálmán hegye". Azoknak, akik nem tótszentmártoniak mondanám, hogy a Kálmán hegy - ami inkább domb - Szentmárton határában egy szőlőhegy, ahol a legtöbb helybelinek saját szőlője van, mindenki bort készít, és ha arra jársz innod kell. Mert az enyém jobb, mint a szomszédé. És különben is, apád jó barátom volt. Vezetsz? Akkor igyál pálinkát! :-) Szóval Kálmán hegyen erős társadalmi élet van, még nem találkoztam olyannal, akinek ez nem tetszett volna. Mármint aznap, mert a másnapokon egészen mást szoktunk mondani :-) Kimentünk tehát a területre, ami egyrészről óriási, másrészről tényleg Kálmán hegyet idézi. Pisti és Anne művész emberek, bennük van a gyűjtőszenvedély, és amiből tudnak műalkotást csinálnak. A sok gyűjteménytől úgy tűnik, mintha rendezetlen lenne a terület, de nekem úgy tetszett, ahogy volt. Beleértve a pajtában levő, út széléről begyűjtött pelikántis - amitől Zsuzsi egy kicsit sokkot kapott. :-) Pisti azt mondja, hogy a festményekhez használja mintának. Néhány kép onnan:

Pisti a Shirley nevű kutyájával, aki egész nap nyulakra vadászik, de állítólag nem tudja elkapni őket :-)

Ahogy említettem van elütött pelikán egészben a pajtájában, elütött kenguru bőre, illetve egy barátjuknál öregségben elhunyt puma(!) bőre.

Itt termesztik az olívabogyót, amiből olajat készítenek, azt használják az éttermükben, van a kertben mazsolának való szőlő, és narancs fa, amiről szedtünk narancsot, és helyszínen megettük. Mint otthon az almafáról, tudjátok :-)

Olíva:

Szőlő:

Narancs (persze reggelire is ezt ittuk):

Van egy kis nyitott pajtájuk, amiben tanítanak szobrászatot. Pisti meghirdeti, hogy most session lesz, és jönnek. Az első, amit meg kell tanulni, az a tojás készítés mészkőből (asszem). Erről nyomok majd egy videót is! Számomra lenyűgöző látni, hogy a Pisti kezében pillanatok alatt egy téglatestből kialakul a tojás formája. Azt mondja, hogy ő 20 perc alatt elkészít egyet. Nem nehéz, csak kézbe veszed, és látni kell, hogy hol van benne a tojás. Ha ő mondaj én elhiszem! :-)

Engem az egész hely lenyűgözött, a fele eladó, mondtam a Zsuzsinak, de azt hiszem még győzködni kell. Pedig jó szomszédunk lenne, de arra a Pisti azt mondta, hogy az ötezer dollár felár :-)

Rövid pihenő után kimentünk a Junctio Islandre, ami szintén pár percre van csak innen, és hívják Kígyó szigetnek is, amit Zsuzsi nem feltétlenül akart hallani. Itt folyik össze a Murray és a Darling folyó. Gyorsan pár fénykép, mert megyünk Mildurába. Ezt Junction fának hívják, mert különböző színű és a két folyót jelképezi.

Egy kb 600 éves fa mellett nő a testvére, már csak pár száz év, és jól látható lesz :-)

És itt folyik össze a két folyó.

Nem tudom hogy hívják, de vannak elrejtett palackok, amiből ki lehet venni, és be lehet tenni, hogy mások is megtalálják. Funny :-)

És van szív alakú fa:

Ennek a fának a kérgéből készülnek a bennszülött kenuk:

És most már tényleg mennünk kell, úgyhogy jöjjön a tojáskészítő videó:

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.